İşyerinde POS cihazı bulundurma zorunluluğu
Tahsilat ve ödemelerin bankalar aracılığıyla yapılması kayıt dışılığın önlenmesi açısından değerlidir.
Hazine ve Maliye Bakanlığı bu amaç doğrultusunda, orijinal bilançoya göre defter tutan mükellefler ile serbest meslek yardımları defteri tutan mükelleflerin işyerlerinde kredi kartı okuyucusu (POS cihazı) bulundurmalarını öngörmektedir.
Kayıt dışılıkla mücadele için talep edildi
Bakanlık, kayıt dışılıkla mücadele amacıyla mükellef süreçlerinin ve mali hareketlerinin izlenmesi, vergilendirilebilir olayların tespiti ve gerekli önlemlerin alınması amacıyla düzenlemeler yapar.
İşletmelerin çoğu koleksiyonlarının değerli kısmını kartlar aracılığıyla yapmaktadır.
POS cihazı olmayan yerler var
Buna rağmen sınırlı sayıda işletmenin müşterilerin kartla ödeme taleplerine halen olumsuz yanıt verdiği görülmektedir.
Bu kapsamda Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından hazırlanan Vergi Tarzı Kanun Genel Tebliği Taslağı, geliştirilmesi ve katkısı için kamuoyunun görüşüne açıldı.
Getirilmesi öngörülen yükümlülüğün başlangıç tarihi ise 1 Nisan 2023 olarak belirlendi.
1 Nisan’da yürürlüğe girmesi bekleniyor
Uygulamanın 1 Nisan’da başlaması planlanıyor
Yönetmelik kapsamında söz konusu mükelleflerin 1 Nisan’dan itibaren işyerlerinde POS cihazı bulundurması zorunlu olacak.
POS cihazı sahibi olma zorunluluğundan sonra işe başlayanların bu yükümlülüğünü 1 ay içinde yerine getirmesi gerekecek.
EFT-POS’u olanlar bir daha POS cihazı olmayacak
Buna rağmen mevcut düzenlemeler nedeniyle yeni nesil ödeme kayıt cihazlarından EFT-POS özellikli cihazları kullanmak zorunda olanlar ayrı bir POS cihazı alamayacak.