Haber

Amasra maden faciası raporunda ‘kayırmacılık’ iddiası

Amasra Cumhuriyet Başsavcılığı’nın Amasra maden faciası için hazırladığı rapor Bartın Cumhuriyet Başsavcılığı’na gönderildi. Raporda polis ve savcılık olarak anılan polis mühendisi Şahan Kahraman ile kurum müdür yardımcısı Salih Atmaca, madende yeterli bilgi ve tecrübesi olmayan işçilerin olduğunu iddia etti.

‘Nepotizm var’

ANKA’da yer alan habere göre Amasra Cumhuriyet Savcısı Ozan Mert Alıcı, Bartın’ın Amasra ilçesindeki maden ocağında 14 Ekim 2022’de meydana gelen faciayla ilgili aralarında TTK yöneticilerinin de bulunduğu 23 kişi hakkında tutanak düzenledi. 173 sayfalık tutanakta, müşteki ve zanlıların ifadeleri faciadaki ihmali gözler önüne serdi. Fezleke, Amasra Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından Bartın Cumhuriyet Başsavcılığı’na sevk edildi.

Zanlıların emniyet ve savcılıktaki ifadelerinin yer aldığı rapora göre; Gözaltına alınan Kurum Müdür Yardımcısı Salih Atmaca, “Madencilik mesleğinde 35 yıllık mesleki tecrübe ve birikime sahibim. İşletmede mesleki konularda yeterli bilgi ve tecrübeye sahip olmayan kişiler yine işçi güvenliği ve idari yönden önemli olan pozisyonlara getirilmekte ve son zamanlarda yüksek pozisyonlara gelebilmek için kendi aralarında oluşan egoları görmekteyim. idari yönetimde.

Polis Mühendisi Şahan Kahraman, “Kayırmacılık var. Siyasi kanallar, sendikal faaliyetler veya vatandaşlık vs.

‘DAHA KAPSAMLI EĞİTİM VERİLİRSE HAYATINI KAYBEDEN BAZI ARKADAŞLARIM HAYATTA OLACAKTIR’

Hafriyat işçisi Burak Sümertaş, madenin daha önce üretime alındığını belirterek, “Bazı arkadaşlarım -310 kotundaki bacada, 2. haznedeki bacada gaz birikmesi olduğunu söylediler. buna ‘havuz çıkışı’ denir. 2021 yılında ‘ayağın arkası yanıyor’ denildi ve üretime 3-4 gün ara verildiği için izin verildi.

İş güvenliği eğitimlerinin teorik olarak verildiğini kaydeden Sümertaş, “Uygulamalı eğitim yok. Bu eğitimlerde 100-150 kişiye toplu olarak açılan maske üzerinden verildi. Ayrıca bence aldıkları eğitim yeterli değildi. Daha kapsamlı bir eğitim olsaydı, belki olay sırasında ölen arkadaşlarımdan bazıları hayatta kalabilirdi. 3,5 yıldır çalıştığım firmada işe başladığımda bir kez maske eğitimi verildi, sonrasında eğitim tekrarı yapılmadığı için uygulama şansım olmadı.”

‘KAZADAN ÖNCE ÜRETİM DURMUŞTU’

Motorculuk yapan madenci Tanju Korkmaz, patlamadan 10 gün önce tanıştığı arı ustası Burçin Şaban’ın geç kaldığını ve sebebi sorulduğunda “Gaz değeri yüksek olan bir lağımı atamazdım” dediğini söyledi. bundan dolayı.” Korkmaz, “Duyduğum kadarıyla havalandırmada sorun varmış ve bu sorundan dolayı pervane sistemleri bakıma alınacaktı ama bu pervane sistemlerinin patlamanın olduğu pervane sistemleri olup olmadığını bilmiyorum.” Korkmaz, patlamanın olduğu yerdeki gaz sensörlerinin varsayımını yaptı: “Patlamanın olduğu yerde sensör ile arı arasında mesafe vardı. Yani gaz oranı arttığında sensöre ulaşması biraz zaman aldı” diye açıkladı.

Panel ayak imalat işçisi Umut Güneş, patlama anında madende olduğunu ve kendilerine patlama anında sarsıntı olduğu bilgisinin verildiğini belirterek, “Gaz izleme odasını aradık, orada olduğu bilgisi verildi. Ancak gaz izleme odasından kimin sorumlu olduğunu bilmiyorum” dedi.

Motorcu olarak çalışan madenci Kemal Berberoğlu, kazadan önce üretime ara verildiğini belirterek, “Kazadan önce birkaç kez patlamanın olduğu bacada ben hatırlamadığım halde gaz kaçağı olmuştu. gaz kaçağı olunca işçiler geri çekildi ve astsubayların talimatıyla 1-1,5 saat sonra işbaşı yaptı.” . (HABER MERKEZİ)

kahta-ajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort